ET FELLES ANSVAR

Hos Piteraq Tinder & Banditter er vi stolte av å tilby produkter som er utviklet med høy kvalitet for å tåle tøffe forhold i fjell, polarområder, høyfjell og under harde glæmpingturer. Vi forstår at utstyr til friluftsliv må være både funksjonelt og holdbart, spesielt for de som elsker de litt bratte, kalde og lengre turene. Derfor testes produkter godt i lang tid av både våre egne samarbeidspartnere Bre og Fjell guider eller andre sponsa utøvere, samt merkevarenes egne internasjonale utøvere. Ikke minst tester vi produktene selv, på kryss av firmaet, kjønn og på kryss av aktiviteter og nivå.

 

Garanti

De fleste av våre produkter har 5 år garanti, men komponenter på produktene kan ha lavere garanti. Glidelåser f.eks har 2 års garanti. Garantien er bare gyldig dersom man kan vise til gyldig kjøpskvittering og har brukt produktet etter anbefalt bruk og gjort nødvendig vedlikehold.

Kvalitet og levetid er nøkkelen til en forsvarlig produksjon, men dette hjelper lite hvis ikke forbruker eller selger forstår produktet de kjøper eller selger. Vi setter høye krav til våre leverandører, og vi skal ikke være flau over å aktivt belyse eventuelle feil eller mangler vi finner på produkter, men vi har et felles ansvar som forbruker å bruke produktet på produktets premisser og ikke hva vi selv mener “det burde tåle”.

 

Vår reklamasjonsprosess

Vi vet at produktene våre av og til kan ha mulige produksjonsfeil, og vi tar dette på alvor. Hvis du opplever materialfeil, funksjonsfeil eller produksjonsfeil, vil vi reparere produktet kostnadsfritt så lenge produktet er behandlet i henhold til våre retningslinjer. Dersom feilen er så stor at den ikke kan repareres, eller reparasjon går utover funksjonsevne, erstatter vi varen. Normal slitasje, brukerfeil, eller uhell dekkes ikke av garantien, men kan repareres gjennom vår reparasjonservice.

 

Reklamasjonsforespørsel registreres hos hos en av våre butikker eller på webshop og kundesenter. Dersom du er usikker vil butikkpersonale hjelpe deg gjennom registrering på telefon eller fysiskk i butikk.

Ved oppretting av din reklamasjonsforespørsel vil du få tilsendt en link til registreringsskjema på mail. Jo mer informasjon og beskrivende bilder vi får om saken, jo raskere er behandlingstiden. Dersom du har kjøpt varen på vår nettside og er registrert kunde, ber vi deg registrere reklamasjonsforespørsel i din webportal. Vi vil deretter opprette en sak og du vil bli tilsendt en link til registreringskjema.

 

Reklamasjonsprosessen:

 

1. Gjør produktet klar for reklamasjon. NB! Marker skadepunktet hensiktsmessig slik at vi enkelt kan finne og vurdere.

2. Fullfør registreringsskjema og motta en QR kode for din fraktetikett.

3. Pakk det nyvaskede produktet inn i passende emballasje.

4. Lever og scan pakken på ditt lokale postkontor.

5. Ved mottak vil reklamasjonsansvarlig vurdere reklamasjonsforespørselen

6.Du vil bli informert om tiltak.

 

Dersom reklamasjonsforespørsel ikke blir godkjent, vil vi alltid prøve å finne en god løsning gjennom reparasjon.

 

 

Reparasjon

Vi skulle gjerne gitt en fast lav pris på reparasjon, men ingen reparasjon er lik. Vi tjener ingen penger på reparasjon, men vi formidler tjenesten for deg direkte mot reparasjonsted og gjør det sømløst og sporbart. Vi har lang erfaring med reparasjon og utbedring av våre produkter, så dersom du trenger noen tips før registrering av din reparasjon, så bare ta kontakt.

 

Vi kan kun tilby sømløs reperasjonservice på følgende merker, men vi håper vi kan legge til flere i fremtiden:

Vi vil i fremtiden legge til flere varemerker.

 

Trykk på varemerkeknapp for å registrere din reparasjon.

 

Reparasjonsprosessen:

1. Gjør produktet klar for reparasjon. Produktet skal vaskes og rengjøres før innsending. NB! Marker skadepunktet hensiktsmessig slik at vi enkelt kan finne det vi skal reparere.

2. Fullfør registreringsskjema og motta en QR kode for din fraktetikett.

3. Pakk det nyvaskede produktet inn i passende emballasje.

4. Lever og scan pakken på ditt lokale postkontor.

5. Vårt reparasjonssenter vil motta og reparere varen din.

 

Så fort reparasjonen er ferdig, vil du motta en mail fra Posten om at din pakke er på vei tilbake til deg. Avhengig av jobbmengde hos reparatør tar "normal" reparasjon ca. 2-3 uker.